İzmir Metrosu çalışanlarının gurur yılı

22 Mayıs 2000’de 11 kilometrelik çizgi uzunluğuyla hizmete başlayan İzmir Metro AŞ, 25 yılını dolduran çalışanını merasimle onurlandırdı. Çeyrek asırda 1 milyar 717 milyonu aşkın yolcuyu taşıyan İzmir Metro AŞ’nin çalışanları, bir aile üzere olduklarını ve İzmirlilere hizmet etmekten onur duyduklarını belirtti. 

İzmir’de ulaşımın can damarları Evka-3 – Narlıdere Kaymakamlık Metrosu, Konak, Karşıyaka ve Çiğli Tramvayı’nı işleten İzmir Metro AŞ, 25. hizmet yılını geride bıraktı.  22 Mayıs 2000 tarihinde Üçyol – Bornova ortasındaki 11 kilometrelik sınır uzunluğu ve 10 istasyonla toplu ulaşım hizmeti vermeye başlayan İzmir Metro AŞ, yıllar içinde büyüyerek yoluna emin adımlarla devam etti. Bornova’dan Evka-3’e, Üçyol’dan Fahrettin Altay’a ve akabinde Narlıdere Kaymakamlık’a uzayan metro, Konak, Karşıyaka ve Çiğli tramvaylarıyla daha da güç kazandı. İzmir, 60 kilometrelik hafif raylı ulaşım sistemine kavuştu. Çeyrek asırda 1 milyar 717 milyonu aşkın yolcu taşıyan İzmir Metro AŞ, Buca Metrosu ile büyüyerek yoluna devam edecek. İzmir Metro AŞ çalışanları da, İzmirlilere en yeterli hizmeti verebilmek için 25 yıldır titizlikle çalıştıklarını tabir etti. Bir aile olduklarını belirten işçi, misyon müddetlerinin 25. yılında düzenlenen merasimle onurlandırıldı. 

“Gerçekten hoş bir ailemiz var”
İşini büyük bir titizlikle yaptığını söyleyen atölye çalışanı Cemil Kuş, “25 yıldır atölyede çalışıyorum. Ben profesyonel futbolcuydum, sakatlanınca bu işe başladım. Düzgün ki de başlamışım. Biz metroyu çok sevdik, çok büyük emekler verdik. Trenlerin hepsinde izimiz, emeğimiz var. En eski ABB araçlarımızda birinci başladığımızda sanki yolcu binecek mi binmeyecek mi diye tartışırken, 25-30 bin yolcu taşıyalım derken 400-450 bin yolcuları bulduk. Bir kusur yapmamak için elimizden geleni yapıyoruz. Yolcuyu kendi çocuğumuz, annemiz, babamız üzere düşündük. Trenlerimize de o denli baktık. Buraya girdiğimde evliydim, çocuğum yoktu, 15 gün evvel oğlum nişanlandı. Vakit o kadar çabuk geçiyor ki. Lakin burada vakit hoş geçti. Çeyrek asır kolay değil fakat memnunuz, huzurluyuz. En güzel formda hizmet vermek için elimizden geleni yapıyoruz” dedi. 

“Dışarıdan bir an evvel buraya dönmek istiyorum”
25 yıldır atölyede çalışan bir öbür işçi Hakan Çakın ise, “Üniversiteden sonra birinci iş yerim. 25’inci yılım. Çok keyifli ve gururluyum. Birinci günü çok düzgün hatırlıyorum. Birinci aracı, aracın numarasını. Çok hoş günlerim geçti burada. Bazen dışarıda işim oluyor çabucak atölyeye dönmek istiyorum” dedi.

“Hayat bazen baht tanır”
İzmir Metro AŞ’de vatmanlık yapan Hüseyin Öğünç, daha evvel güvenlik vazifelisi olarak çalıştığını belirterek,  “Hayat bazen beşere baht tanır, benimki de baht oldu. Vakit uçup gidiyor, bizim işimiz tempolu. Vakitle yarışıyoruz. Nasıl geçtiğini bilmiyorum. 25 yıl su üzere akıp gitti. Kaza bela vermesin deriz biz daima, ağız tadıyla emekli olmak nasip olsun” dedi. 

“25 yıl çok çabuk geçti”
Konak Tramvayı İşletme Müdürü Bahadır Yiğit, “25 yıl çok uzun üzere gözükse de göz açıp kapayıncaya kadar geçti. Hoş yıllarımız, hoş işlerimiz oldu. 2000 yılında şimdi metro işletmeye açılmadan vazifeye başladım. Birinci misyonum kontrolörlüktü. 25 yıl boyunca değişik kademelerde misyon aldıktan sonra şu anki vazifeme başladım. Birçok 25 yıllara” dedi. 
İstasyonlar Müdürü Tamer İş, “Zamanın bu kadar süratli geçeceğini hiç düşünmedik. Rüzgar üzere geçti. Devam edebildiğimiz kadar çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir:ÇBB Toplantısı Edremit’te Gerçekleştirildi
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

İzmir’de “İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Paylaşımları”nın İlki Gerçekleşti
Burhaniye Belediyesi Kreşlerinde Çocuk Gelişimi Takibi
Türk dilinin kimliği tehlikede!
Derince Ahmet Yesevi Camii’ne estetik dokunuş
Çanakkale’de Baja Troia’da Rüzgarı Esti
81 İlin En Hızlı Koşucuları Belli Oldu!
Bets10 Resmi Giriş | © 2025 |