Hyundai’den Yeni Bir Elektrikli SUV Yorumu: IONIQ 9.

Hyundai Motor Company, markanın kendi elektrifikasyon stratejisine olan sarsılmaz bağlılığını yeni bir dönüm noktası oluşturacak bir modelle göstermeye devam ediyor. Uzun müddettir merakla beklenen elektrikli IONIQ 9, üç sıralı oturma alanıyla bilhassa uzun vadeli seyahatlerde araç içerisindekilere üstün bir sürüş tecrübesi vaat ediyor.
IONIQ 9’un model ismindeki ‘9’ sayısı, Hyundai’nin IONIQ serisindeki büyük araç sınıfını sembolize ediyor. Bununla birlikte, Hyundai’nin büyük elektrikli SUV segmentine birinci adımını temsil eden IONIQ 9, kardeşleri IONIQ 5 ve IONIQ 6’nın yarattığı ivmeyi bir üst basamağa taşıyacak. Hyundai Motor Kümesi’nin büyük beğeni toplayan Electric-Global Modular Platformu (E-GMP) ile üretilecek olan IONIQ 9, başka modellerde de olduğu üzere epey geniş ve konforlu bir iç yer sunarak elektrikli araba tecrübesini adeta tekrar tanımlayacak.
IONIQ 9’un ‘Aeroestetik’ tasarımı, isminden da anlaşılacağı üzere aerodinamik performans ve estetik üzerine şurası. Şık ve etkileyici çizgilerden oluşan bu tasarım, teknelerin dış yüzeylerinden ve geniş iç yerlerinden ilham alıyor. Buna ek olarak; dizaynda öne çıkan tek eğimli tavan çizgisi, uzun dingil uzaklığıyla birleşiyor ve üçüncü sıradakiler de dahil olmak üzere tüm yolcular için hayli geniş bir hayat alanı sağlıyor.
IONIQ 9’un birinci çizimleri, arabanın genel tasarım kalitesini ve ayrıntıları da gözler önüne seriyor. Yan taraftaki karakter, klâsik Kore kıyafeti olan Hanbok’un çapraz çizgilerini çağrıştırıyor.
IONIQ 9’un ön lambaları, Hyundai’nin tüm IONIQ modellerinde kullandığı ve imza niteliğindeki aydınlatma tasarımı olan “Parametrik Pikseller” içeriyor. Çok kollu jant tasarımı ise IONIQ 9’un dinamik ve şık yapısıyla kusursuz bir formda ahenk sağlıyor.
IONIQ 9’un dünya prömiyeri, Hyundai’nin geçtiğimiz günlerde açıkladığı 100 milyonuncu araç üretimiyle tıpkı periyoda denk geliyor. Üretilen 100 milyonuncu aracın bir elektrikli model olması ve ardından IONIQ 9’un tanıtılması, bir bakıma markanın elektrifikasyondaki argümanını da temsil ediyor. Yatırımlarını ve çalışmalarını bu alanda ağırlaştıran Hyundai, 2030 yılına kadar 21 elektrikli model tanıtacak ve tıpkı vakitte yılda 2 milyon KONUT satışı gerçekleştirecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı