Türkiye katma değerli üretim, tasarım ve markalaşmayla mobilyada 6 dolar ortalama ihraç fiyatına ulaşacak

Türk mobilya dalı 3 dolar düzeyindeki ortalama ihraç fiyatını 6 dolara çıkarmak için kaliteli üretim ve dizayna odaklanacak.

Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, mobilya dalında tasarım odaklı, katma pahalı mobilya üretim ekosistemini kurmak için üniversitelerin mimarlık, orman sanayi mühendisliği, endüstriyel tasarım kısmı öğrencileri, mobilya bölümünde gereç üreticileri, dizayncılar ve katma pahalı üretim yapan mobilya firmalarını “Kaliteli ve Katma Kıymetli Mobilya” panelinde buluşturdu.

Panelin açılışında konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türk endüstrisinin geleceği, ihracatın niteliği ve sürdürülebilir büyüme perspektifi için kaliteli ve katma pahalı üretimin mecburilik olduğunu lisana getirdi.

Mobilya bölümünün, Türkiye’nin en güçlü üretim kalemlerinden biri olduğunu bunun yanında istihdam yaratan, yenilik üreten ve yerli katma bedeli yüksek olan stratejik bir dal olduğunun altını çizen Eskinazi, “Ancak, yalnızca mobilya üretmekle hudutlu kalırsak, global rekabette geri düşeriz. Bizi geleceğe taşıyacak olan şey; hammaddeden son esere kadar bedel zincirinin her halkasında katma bedele odaklanmaktır. Katma bedelli üretim demek; dizaynın, işlevin ve etrafa hassaslığın buluşmasıyla ihracatta kilogram başına düşen geliri artırmak demektir. Düşük hacimde yüksek gelir sağlayan bir eser kümesine sahip olmak, Türkiye iktisadının dış ticaret açığını azaltacak temel taşlardan biridir” diye konuştu.

Avrupa Yeşil Mutabakatıyla üretimde karbon ayak izini nötrlemenin ve sürdürülebilirliğin zarurî hale geldiğine temas eden Eskinazi şöyle devam etti: “Türkiye’nin mobilya dalı, bu sürece süratli ahenk sağlamış, geri dönüştürülebilir gereçler, emisyonu düşük ve çevreci üretim süreçleriyle rekabette öne geçmiştir. Yeşil dönüşüm, bizim için bir yük değil; tam bilakis, küresel pazarda Türkiye’yi farklılaştıran bir avantaja dönüşmektedir. Önümüzdeki devirde üç temel alana odaklanacağız: Ar-Ge ve Tasarım ile sadece üretmeyeceğiz, yenilikçi yüzey teknolojileri, akıllı tahliller ve modüler yapılarla dünya trendlerini biz belirleyeceğiz. Yalnızca üretici değil, dünya çapında tanınan Türk markaları yaratmak öncelikli gayemiz olacak. Gelecek jenerasyonlara karşı sorumluluğumuzla; tabiata saygılı bir üretim anlayışını yerleştireceğiz. Türkiye artık yalnızca üretim gücüyle değil, değer yaratma yetkinliğiyle öne çıkan bir ülke. Mobilyada sağladığımız kalite, inovasyon ve sürdürülebilirlik birleşimi, bu vizyonun en güçlü örneklerinden biridir. Güçlü üretim, sürdürülebilir ihracat, yüksek katma bedelle geleceğe yürümeye devam edeceğiz.”

Türkiye’nin problemini katma pahalı ihracat, markalaşma ve tasarım olarak özetleyen Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Lideri Ali Fuat Gürle, “Geçtiğimiz yıl 262 milyar dolar ihracatımız oldu. Ortalama ihraç fiyatımız 1 kg/1,42 dolar. Türkiye geçen sene 175 milyon ton mobilya, beyaz eşya, çelik ve öbür eserleri ihraç etti. Buna karşılık Almanya’nın ünite ihraç fiyatı 3,5 Euro. Bizim 175 milyon tonumuzu 3,5 Euro ile çarptığımızda 700 milyar dolar ihracat yapar. İşte burada bütün sorun katma bedelli üretim yapmak, markalaşmak ve İnovasyon” biçiminde konuştu.

Türkiye’nin yıllık 12 milyon metreküp yonga levha üretimiyle dünya ikincisi olduğunun altını çizen Gürle şöyle devam etti: “Biz 12 milyon metreküp yonga levha üretimiyle 3 dolar civarı ortalama mobilya ihracatıyla 5 milyar dolarlık mobilya ihraç ediyoruz. İtalya 5 milyon metreküp yonga levha üretimiyle kilogram başına ortalama 7-8 Avro ihraç fiyatıyla 40 milyar Avro mobilya eserleri ihraç ediyor. Bunun altında kaliteli üretim, tasarım ve markalaşma yatıyor. Biz de ortalama ihraç fiyatımızı 6 dolara taşımayı hedefliyoruz.”

Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin “Kaliteli ve Katma Pahalı Mobilya” panelinde birinci oturumda EMKOÜİB Mobilya Çalışma Komitesi Başkanı Müjdat Kemer’in moderatörlüğünde Sülekler Orman Eserleri YK Üyesi Murat Sülek, Starwood Pazarlama Müdürü Volkan Yıldız ve Ananas Mobilya Kurucusu Çağdaş Cantürk “Kaliteli Malzeme” konusunu işlediler.

Tasarım Üssü Kurucusu Gamze Güven’in moderatörlük yaptığı ikinci oturumda ise; Mobilya Dizayncısı Adnan Hür, Klan Studio Kurucu Ortağı Dizayncı Akın Oral, Dorya A.Ş. Yönetim Kurulu Lideri Doruk Yorgancıoğlu ve Tilla Genel Müdür Yardımcısı Sadettin Bilal Savaş “Özgün Tasarım”ın katma bedele tesiri üzerine görüşlerini paylaştılar.

EMKOÜİB YK Üyesi Cüneyt Başbakkal ise markalaşmanın değeri ve pazara özel eserlerle girmenin değerine değindi.

Panele, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Muhammet Öztürk, İzmir Marangozlar ve Mobilyacılar Odası Başkanı Hasan Basri Özkoparan, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Orman Sanayi Mühendisliği, Demokrasi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencileri, mobilya ihracatçı firma temsilcileri ağır iştirak gösterdi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir:‘Mısır’ın Kayıp Hazinelerinin Peşinde: Kudretli Kraliçeler’ 11 Mayıs Pazar 20.00’de National Geographic Ekranlarında!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

beIN SQUAD Football Business Awards’a Aday Oldu!
Güzelbahçe’de Oyun Parkı ve Sevgi Yolu Hizmete Açıldı
NESİAD Turizm Komitesi ve Nissa Buklet Arasında İş Birliği Sözleşmesi İmzalandı
Lüleburgaz Belediyesi’nin ‘yeşil enerji’ yatırımında geri sayım
İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Halk Sağlığı İçin 7/24 Sahada
İnegöl Belediyesi’nden 19 Mayıs Doğa Yürüyüşü etkinliğine davet
Bets10 Resmi Giriş | © 2025 |